Вебінар: Інвентаризація-2023 у період воєнного стану
ПРОГРАМА ВЕБІНАРУ:
1. Відповідальність за непроведення інвентаризації.
2. Строки проведення інвентаризації та вимоги.
3. Інвентаризація у випадку втрати, пошкодження майна через збройну агресію рф. Коли
проводиться? Вимоги Положення №879 та Положення №419. На яку дату відображати списання,
якщо пошкодження в одному періоді, а інвентаризація – в іншому? Чи треба мати сертифікат ТПП
для списання активів через воєнні пошкодження? Чи достатньо лише інвентаризаційних документів?
ПДВ-звільнення в разі списання через збройну агресію рф: коли не треба нараховувати ПДВ.
Списувати на дату інвентаризації чи дату форс-мажору, підтвердженого ТПП?
4. Інвентаризація перед складанням річної фінзвітності. Чи можна відтермінувати на 3 місяці після
завершення воєнного стану? Чи обов’язково проводити станом на 31.12.2023? Інвентаризацію яких
активів можна відкласти?
5. Інвентаризаційна комісія. Чи можна провести інвентаризацію без матеріально відповідальної
особи? Чи можна змінити склад комісії, якщо член комісії за кордоном? Залишився один директор,
чи може бути комісія у складі однієї особи? Хто може бути в комісії з інвентаризації? Чи можуть бути
в інвентаризаційній комісії не працівники підприємства? Із працівником тимчасово припинено
трудовий договір, чи можна його залучити до проведення інвентаризації?
6. Документальне оформлення інвентаризації. Які форми використовувати? На які активи,
зобов’язання складаються окремі інвентаризаційні описи й акти та чому це важливо для обліку?
Протокол інвентаризації, що у ньому потрібно зазначити та коли має підписати керівник? Чи
достатньо для списання ОЗ, запасів лише інвентаризаційних документів? Чи треба зовнішні висновки
(сервісних центрів, СТО)? У зв’язку з руйнуванням через збройну агресію рф чи треба сертифікат ТПП,
акт про факт пожежі від ДСНС, акт обстеження нерухомості комісією місцевого органу
самоврядування? У яких випадках можуть підтвердити неможливість виконання податкових
обов’язків для звільнення від відповідальності за Наказом №225? Чи треба, щоб протокол
інвентаризації підписала ДСНС?
7. Інвентаризація ОЗ та нематактивів. Зміни щодо методу амортизації, строку корисного використання
та ліквідаційної вартості можна/треба переглядати саме наприкінці року? Ліквідація ОЗ та
незавершених капінвестицій (рахунок 15) – що з ПДВ? Металобрухт: особливості розподілу ПДВ. Чи
списувати активи на непідконтрольній території, треба знецінити? Судова практика за аналогічними
ситуаціями 2014 року. Як відобразити при інвентаризації?
8. Інвентаризація товарів, запасів. Облік і податкові наслідки нестач та лишків, пересортиці (зокрема
судова практика). Уцінка запасів – право чи обов’язок? Вплив уцінки на податок на прибуток (чи
треба створювати забезпечення) та ПДВ. Списання через втрату у зв’язку зі збройною агресією рф: хто може скористатися ПДВ-звільненням. Особливості акцизу при списанні ПММ.
9. Інвентаризація розрахунків. Сумнівні та безнадійні борги. Чи списувати борги ФОП, які припинили
діяльність? Заборгованості рф та білорусі – списати чи ні? Що робити із заборгованістю контрагентів
із тимчасово окупованих територій? Строк позовної давності в період воєнного стану – чи спливає?
10. Інвентаризація витрат майбутніх періодів, резервів і забезпечень. Хто може не створювати резерв
відпусток? Які особливості інвентаризації резерву відпусток у 2023 році через воєнний стан та зміну
правил розрахунку середньої зарплати?
11. Інвентаризація на вимогу ДПС. Чи можуть бути присутні податківці під час її проведення?
Тривалість: 11:00 – 13:00 (2 години)